خدمات کنسولی

درخواست گواهی های سجلّی (اطلاعات شناسنامه به آلمانی)

نحوه درخواست گواهی‌های سجلّی

 

گواهی‌های سجلی شامل گواهی تجرد (Ledigkeitsbescheinigung)، گواهی اطلاعات تولد که در واقع اطلاعات فردی صاحب شناسنامه را ترجمه می‌کند (Geburtsbescheinigung) و گواهی اطلاعات شناسنامه که علاوه بر اطلاعات فردی و تولد، شامل وضعیت تاهل و اطلاعات فرزندان نیز هست (Personenstandsbescheinigung)، می‌شود.

مراحل درخواست این خدمت:

شرایط دریافت گواهی:

 گواهی سجلی برای کسانی صادر می‌شود که تبعه ایران و ساکن حوزه این سرکنسولگری باشند. در مورد گواهی تجرد باید صفحه دوم شناسنامه متقاضی بدون ثبت واقعه ازدواج باشد، یا واقعه طلاق (یا فوت همسر قبلی) نیز در آن درج شده باشد. سایر شرائط از جمله صحت صدور اصل اسناد یا نیاز به استعلام از مراجع داخل کشور توسط کنسول تشخیص داده می‌شوند. این گواهی‌ها تنها به زبان آلمانی و جهت ارائه به مقامات آلمانی صادر می‌شوند.

اگر قبلاً از این سرکنسولگری خدماتی دریافت کرده اید و نزد ما پرونده دارید، می‌توانید درخواست خود را از طریق پست  «ارسال» کنید، در غیر این صورت باید به شکل حضوری مدارک را در سرکنسولگری «ارائه» دهید.

ورود به سرکنسولگری ایران در مونیخ برای دریافت هرگونه خدمات کنسولی فقط پس از گرفتن نوبت (Termin) در سامانه نوبت دهی https://appointment.mfa.ir ممکن است.

مدارک لازم جهت صدور گواهی:

1= تکمیل فرم درخواست صدور گواهی (فرم ضمیمه شده)

2= ارائه اصل شناسنامه

3= تصویر مدرک اقامتی معتبر متقاضی در آلمان

4= چنانچه متقاضی دارای سابقه طلاق در شناسنامه خود می‌باشد، ارائه روگرفت (کپی کاغذی) از صفحات نوشته شده طلاقنامه الزامی است.

5= ارسال رسید پرداخت هزینه صدور گواهی (20 یورو) بر اساس جدول هزینه‌های خدمات کنسولی یا پرداخت با کارت بانکی EC در محل سرکنسولگری

توجه:

در صورتی که شرائط درخواست از طریق پست را دارید، یک پاکت تمبردار برای برگرداندن مدارک که نشانی متقاضی روی آن درج شده باشد را همراه مدارک خود به سرکنسولگری بفرستید. (شرائط استفاده از پست برای خدمات کنسولی)

مانند دیگر خدمات کنسولی، اگر مدارک دریافت شده ناقص باشند، و به همان شکل به متقاضی بازگردانده می‌شوند. سرکنسولگری تعهدی در خصوص گم شدن پاکت در پست آلمان نمی‌پذیرد.

.