خدمات کنسولی

صدور شناسنامه فرزندان بین 15 تا 18 سال

آیا میدانید با دریافت نوبت از طریق سامانه نوبت گیری امکان حضور برای انجام امور کنسولی در زمان دلخواه شما امکان پذیر است؟

.      .

 

 

برای کلیه افرادی که دارای پدر ایرانی بوده و در خارج از کشور متولد شده اند می‌توان براساس بند ۲  از ماده ۹۷۶  قانون مدنی، شناسنامه ایرانی درخواست نمود. لذا از والدین محترم تقاضا می‌شود در اولین فرصت با ارائه مدارک زیر جهت صدور شناسنامه به همراه فرزند خود پس از تعیین وقت قبلی  به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مراجعه نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت صدور شناسنامه  فرزندان بین ۱۵ تا ۱۸ سال متفاوت می‌باشد که در ذیل آورده شده است

 

مدارک مورد نیاز:

۱- ۲- ارائه اصل گواهی ولادت جهت ارسال به سازمان ثبت احوال در تهران (لطفا هنگام صدور گواهی ولادت برای فرزندانتان در اداره ی ثبت احوال در آلمان بیش از یک نسخه درخواست نمایید)

(Internationale Geburtsurkunde - Formule A)

۳- ارائه اصل کارت ملی و اصل شناسنامه‌های والدین

۴- پنج قطعه عکس جدید ۴ × ۳ تمام رخ، بدون کلاه، عینک تیره و پشت نویسی شده، برای خانمها با رعایت حجاب کامل اسلامی

۵- دو برگ کارت انگشت نگاری که توسط پلیس محل اقامت متقاضی تنظیم شده باشد

۶- ارائه رسید پرداخت هزینه مربوطه براساس جدول هزینه‌های خدمات کنسولی (تعرفه صدور شناسنامه برای فرزندان بین 15 تا 18 سال 50 یورو)

پس از تهیه و تکمیل کلیه مدارک و مراجعه به سامانه میخک و تظیم درخواست در آن سامانه،  جهت کسب هرگونه راهنمایی و یا اطمینان از کامل بودن مدارک خود می‌توانید از طریق ایمیل و یا تلفن با این سرکنسولگری تماس حاصل فرمایید .

 

ملاحظات:

۱- درصورت عدم ارائه کارت انگشت نگاری، بشرط تکمیل بودن مدارک فوق الذکر، معرفی نامه به پلیس مونیخ برای انگشت نگاری، توسط این نمایندگی انجام خواهد شد.

۲- حضور پدر ویا مادر متقاضی (درصورتیکه ازدواج والدین در شناسنامه آنها ثبت شده باشد )، برای امضا دفاتر ثبت کل الزامی است. در غیر اینصورت حضور والدین در نمایندگی ضروری می‌باشد.

۳- درصورتیکه فرزند متولد خارج از آلمان باشد، لازم است اصل گواهی ولادت به تایید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در محل تولد رسیده باشد.

چگونه از سرکنسولگری خدمت کنسولی دریافت کنیم؟

1- مدارک  به وب­سایت نمایندگی که شهر محل اقامت شما را پوشش می­دهد مراجعه کنید، (مثلاً http://munich.mfa.ir) تا بدانید چه مدارکی برای کار شما لازم است و این که دریافت خدمت از طریق پست ممکن هست یا خیر.

2-میخک به وب­سایت مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی (http://mikhak.mfa.ir) مراجعه و آنجا نام­ نویسی کنید. درخواست خدمت مورد نظر را تا گرفتن کد رهگیری دنبال کنید. اگر بیش از یک کار دارید، برای هر کدام نیاز به کد رهگیری جداگانه خواهید داشت.

3-نوبت چنانچه در وب­سایت نمایندگی حوزه اقامت نوشته باید برای خدمت مورد نظر وقت قبلی گرفت و شخصاً به نمایندگی آمد، با مراجعه به سایت نوبت­ دهی (http://appointment.mfa.irبرای هر خدمت، وقت جداگانه بگیرید و در زمان مقرر به نمایندگی بروید.

4- پرداخت/ پست اگر دریافت خدمت به شکل پستی ممکن بود، فراموش نکنید که هزینه درست خدمت باید قبلاً به حساب بانکی نمایندگی رسیده باشد و پاکت دارای نشانی شما با تمبر برای پست سفارشی برای ما ارسال کرده باشید.

5-پرسش اگر پس از خواندن وبسایت نمایندگی هنوز سوال، تردید یا مشکلی دارید، قبل از پر کردن سامانه میخک به نمایندگی ایمیل بزنید و بپرسید. در نمایندگیهای آلمان به دلیل حجم بالای مراجعات، تماس تلفنی مشکل است.

  • اگر یک بار از یک نمایندگی گذرنامه گرفته­ اید، برای تجدیدش می­ شود از طریق پست (غیرحضوری) اقدام کرد.
  • مراجعات حضوری بدون وقت قبلی، باعث اتلاف وقت شما و اخلال در کار سایر مراجعان می­شود.