خدمات کنسولی

اخذ کارت ملى

چنانچه بیشتر هم وطنان عزیز آگاهی دارند، در چند سال اخیر برای دریافت خدمات مهم اداری و مالی و ... دربسیاری از سازمانها و دستگاههای دولتی در ایران، ارائه «کارت هوشمند ملی» ( تصویر 1) لازم است و کارتهای شناسائی ملی قدیمی (تصویر 2) پذیرفته نمی شوند. دانستنی های لازم در این زمینه را به شرح زیر به اطلاع می رسانیم:

 1- تعویض کارتهای شناسائی ملی و دریافت کارت هوشمند ملی در حال حاضر تنها در ایران ممکن است. سرکنسولگری ج. ا. ایران در مونیخ و سایر نمایندگی های وزارت امور خارجه در خارج از کشور فعلاً نمی توانند این خدمت را ارائه دهند. درصورتی که مقدمات و امکانات لازم از طرف ادارات دارای اختیارات و دسترسی در ایران فراهم گردد، مراتب در سایت سرکنسولگری و کانال تلگرامی آن اطلاع رسانی خواهد شد.

2- با توجه به شرایط حاضر، داشتن کارت هوشمند ملی (جدید) برای انجام امور کنسولی در خارج از کشور الزامی نیست و کارت شناسائی ملی قدیمی حتی درصورتی که تاریخ اعتبار درج شده در آن سپری شده باشد؛ نزد نمایندگیهای ایران در خارج از کشور اعتبار داشته و قابل پذیرش خواهند بود.

3- به همه شهروندان ایرانی توصیه می شود در سفر خود به ایران، با مراجعه به مراکز صدور کارت هوشمند ملی، درخواست خود برای دریافت کارت ملی جدید را ثبت کنند. لطفاً مطلع باشید که برای دریافت این نوع کارت، لازم است متقاضی؛ خود در محل ارائه مدارک درخواست صدور حاضر باشد. زمان لازم برای انجام این خدمت بستگی به شرایط و امکانات سازمان ثبت احوال و مجریان صدور کارت در ایران داشته و این سرکنسولگری در آن دخالت و مسئولیتی ندارد.

4- برای آشنایی بیشتر با کارت هوشمند ملی و دریافت نشانی مراکز صدور آن، به صفحه مربوطه در وبسایت سازمان ثبت احوال کشور (لینک زیر) مراجعه فرمائید.

https://www.sabteahval.ir/Default.aspx?tabid=30671

                                       تصویر شماره یک                                              

 تصویر شماره دو