-- --
توجه :
الف) الصاق عکس به شناسنامه در صورتیکه صاحب شناسنامه به سن ۱۵ سال تمام رسیده باشد قابل اقدام است .
ب) به شناسنامههای دو برگی نمیتوان عکس الصاق نمود بلکه میبایست مورد تعویض قرارگیرند. برای تعویض این شناسنامهها به بخش "درخواست تعویض شناسنامه " رجوع نمایید.
مدارک لازم برای عکس دار نمودن شناسنامه (افراد بالای 15 سال تمام)
۱- تکمیل فرم درخواست عکسدار نمودن شناسنامه
۲- ارائه اصل شناسنامه متقاضی که حداقل پانزده سال تمام داشته باشند
۳- سه قطعه عکس یک شکل جدید ۴ × ۳ تمام رخ، بدون کلاه، عینک تیره و پشت نویسی شده، برای خانمها با رعایت حجاب کامل اسلامی
۴- ارائه یک مدرک معتبر عکسدار ایرانی، شناسنامه پدرومادر، گذرنامه والدین (در صورت همراه بودن درگذرنامه پدرومادر)
۵- ارائه مدارک اقامتی معتبر عکسدار متقاضی
۶- ارائه رسید پرداخت هزینه مربوطه براساس جدول هزینههای خدمات کنسولی - با همراه داشتن کارت بانکی (EC-Karte) میتوانید هزینههای مربوطه را در محل سرکنسولگری پرداخت نمایید. پرداخت هزینهها از طریق واریز بانکی (Überweisung) به حساب جاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران- مونیخ و ارایه رسید (Überweisungsbeleg) آن نیز ممکن میباشد.
ملاحظات:
- حضور متقاضی بالای 15 سال در نمایندگی ضروری است
- پدر یا مادر میتواند برای تعویض شناسنامه فرزند زیر 15 سال خود، مراجعه نماید.
- برای عکس دار کردن شناسنامههای دوبرگی (شناسنامههای فاقد محل الصاق عکس) باید فرم تعویض شناسنامه را تکمیل نمایند.
- چنانچه شناسنامه ای که قبلا طبق مقررات عکسدار شده و عکس الصاقی به آن به هر علتی جدا و یا مفقود شده باشد الصاق همان عکس یا عکس جدید به شناسنامه ارایه شده ممنوع بوده و دراینگونه مواردمتقاضی میبایست نسبت به تعویض شناسنامه خود مطابق مقررات تعویض شناسنامه اقدام نماید.
لینک دریافت فرم - درخواست الصاق عکس به شناسنامه
چگونه از سرکنسولگری خدمت کنسولی دریافت کنیم؟
1- مدارک به وبسایت نمایندگی که شهر محل اقامت شما را پوشش میدهد مراجعه کنید، (مثلاً http://munich.mfa.ir) تا بدانید چه مدارکی برای کار شما لازم است و این که دریافت خدمت از طریق پست ممکن هست یا خیر.
2-میخک به وبسایت مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی (http://mikhak.mfa.ir) مراجعه و آنجا نام نویسی کنید. درخواست خدمت مورد نظر را تا گرفتن کد رهگیری دنبال کنید. اگر بیش از یک کار دارید، برای هر کدام نیاز به کد رهگیری جداگانه خواهید داشت.
3-نوبت چنانچه در وبسایت نمایندگی حوزه اقامت نوشته باید برای خدمت مورد نظر وقت قبلی گرفت و شخصاً به نمایندگی آمد، با مراجعه به سایت نوبت دهی (http://appointment.mfa.ir) برای هر خدمت، وقت جداگانه بگیرید و در زمان مقرر به نمایندگی بروید.
4- پرداخت/ پست اگر دریافت خدمت به شکل پستی ممکن بود، فراموش نکنید که هزینه درست خدمت باید قبلاً به حساب بانکی نمایندگی رسیده باشد و پاکت دارای نشانی شما با تمبر برای پست سفارشی برای ما ارسال کرده باشید.
5-پرسش اگر پس از خواندن وبسایت نمایندگی هنوز سوال، تردید یا مشکلی دارید، قبل از پر کردن سامانه میخک به نمایندگی ایمیل بزنید و بپرسید. در نمایندگیهای آلمان به دلیل حجم بالای مراجعات، تماس تلفنی مشکل است.
- اگر یک بار از یک نمایندگی گذرنامه گرفته اید، برای تجدیدش می شود از طریق پست (غیرحضوری) اقدام کرد.
- مراجعات حضوری بدون وقت قبلی، باعث اتلاف وقت شما و اخلال در کار سایر مراجعان میشود.