خدمات کنسولی

عکسدار نمودن شناسنامه

-              --

توجه :

الف) الصاق عکس به شناسنامه در صورتیکه صاحب شناسنامه به سن ۱۵ سال تمام رسیده باشد قابل اقدام است .

ب) به شناسنامه‌های دو برگی نمی‌توان عکس الصاق نمود بلکه می‌بایست مورد تعویض قرارگیرند. برای تعویض این شناسنامه‌ها به بخش "درخواست تعویض شناسنامه " رجوع نمایید.

 

مدارک لازم برای عکس دار نمودن شناسنامه (افراد بالای 15 سال تمام)

۱- تکمیل فرم درخواست عکسدار نمودن شناسنامه

۲- ارائه اصل شناسنامه  متقاضی که حداقل پانزده سال تمام داشته باشند

۳- سه قطعه عکس  یک شکل جدید ۴ × ۳ تمام رخ، بدون کلاه، عینک تیره و پشت نویسی شده، برای خانمها با رعایت حجاب کامل اسلامی

۴- ارائه یک مدرک معتبر عکسدار ایرانی، شناسنامه پدرومادر، گذرنامه والدین (در صورت همراه بودن درگذرنامه پدرومادر)

۵- ارائه مدارک اقامتی معتبر عکسدار متقاضی

۶-  ارائه رسید پرداخت هزینه مربوطه براساس جدول هزینه‌های خدمات کنسولی - با همراه داشتن کارت بانکی  (EC-Karte) می‌توانید هزینه‌های مربوطه را در محل سرکنسولگری پرداخت نمایید. پرداخت هزینه‌ها از طریق واریز بانکی (Überweisung) به حساب جاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران- مونیخ و ارایه رسید (Überweisungsbeleg) آن نیز ممکن می‌باشد.

ملاحظات:

- حضور متقاضی بالای 15 سال در نمایندگی ضروری است

- پدر یا مادر می‌تواند برای تعویض شناسنامه فرزند زیر 15 سال خود، مراجعه نماید.

- برای عکس دار کردن شناسنامه‌های دوبرگی (شناسنامه‌های فاقد محل الصاق عکس) باید فرم تعویض شناسنامه را تکمیل نمایند.

- چنانچه شناسنامه ای که قبلا طبق مقررات عکسدار شده و عکس الصاقی به آن به هر علتی جدا و یا مفقود شده باشد الصاق همان عکس یا عکس جدید به شناسنامه ارایه شده ممنوع بوده و دراینگونه مواردمتقاضی می‌بایست نسبت به تعویض شناسنامه خود مطابق مقررات تعویض شناسنامه اقدام نماید.

 

لینک دریافت فرم - درخواست الصاق عکس به شناسنامه

چگونه از سرکنسولگری خدمت کنسولی دریافت کنیم؟

1- مدارک  به وب­سایت نمایندگی که شهر محل اقامت شما را پوشش می­دهد مراجعه کنید، (مثلاً http://munich.mfa.ir) تا بدانید چه مدارکی برای کار شما لازم است و این که دریافت خدمت از طریق پست ممکن هست یا خیر.

2-میخک به وب­سایت مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی (http://mikhak.mfa.ir) مراجعه و آنجا نام­ نویسی کنید. درخواست خدمت مورد نظر را تا گرفتن کد رهگیری دنبال کنید. اگر بیش از یک کار دارید، برای هر کدام نیاز به کد رهگیری جداگانه خواهید داشت.

3-نوبت چنانچه در وب­سایت نمایندگی حوزه اقامت نوشته باید برای خدمت مورد نظر وقت قبلی گرفت و شخصاً به نمایندگی آمد، با مراجعه به سایت نوبت­ دهی (http://appointment.mfa.irبرای هر خدمت، وقت جداگانه بگیرید و در زمان مقرر به نمایندگی بروید.

4- پرداخت/ پست اگر دریافت خدمت به شکل پستی ممکن بود، فراموش نکنید که هزینه درست خدمت باید قبلاً به حساب بانکی نمایندگی رسیده باشد و پاکت دارای نشانی شما با تمبر برای پست سفارشی برای ما ارسال کرده باشید.

5-پرسش اگر پس از خواندن وبسایت نمایندگی هنوز سوال، تردید یا مشکلی دارید، قبل از پر کردن سامانه میخک به نمایندگی ایمیل بزنید و بپرسید. در نمایندگیهای آلمان به دلیل حجم بالای مراجعات، تماس تلفنی مشکل است.

  • اگر یک بار از یک نمایندگی گذرنامه گرفته­ اید، برای تجدیدش می­ شود از طریق پست (غیرحضوری) اقدام کرد.
  • مراجعات حضوری بدون وقت قبلی، باعث اتلاف وقت شما و اخلال در کار سایر مراجعان می­شود.