معرفی و نحوه استفاده از سامانه نوبت دهی

معرفی و نحوه استفاده از سامانه نوبت دهی

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور سرعت در ارائه خدمات کنسولی، تسهیل در پاسخگویی و ساماندهی ارائه خدمات حضوری در نمایندگی های خارج از کشور اقدام به راه اندازی سامانه نوبت گیری به نشانی https://appointment.mfa.ir  کرده است.

 

نحوه ی نوبت گیری در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مونیخ به شرح ذیل می باشد:

  • خدمات با کد رهگیری
  • خدمات بدون کد رهگیری

- خدمات با کد رهگیری: این خدمات شامل خدمات ازدواج، طلاق، ثبت فوت، صدور شناسنامه، صدور گذرنامه، مهر خروج دانشجویی و مشمولین، صدور برگ عبور، وکالتنامه و تصدیق امضا، معافیت، استعلام گواهینامه رانندگی و گواهی عدم سوء پیشینه می باشد. از این رو لازم است برای نوبت گیری ابتدا به سامانه میخک مراجعه کرده و پس از دریافت کد رهگیری؛ در سامانه نوبت گیری وقت دریافت نمایید.

 

 

یادآور می شود دریافت خدمات فوق بدون داشتن نوبت قبلی میسر نمی باشد. همچنین هر نفر برای دریافت هر خدمت نیازمند یک نوبت است. اگر چند خدمت لازم دارید یا چند نفر هستید، پیش از حضور در سرکنسولگری به ازای هر «نفر-خدمت» یک نوبت جداگانه بگیرید. رسید زیر نشان دهنده این است که شما به درستی موفق به دریافت نوبت شده اید.

خدمات بدون کد رهگیری : این خدمات شامل درج نام فرزند در شناسنامه مادر ایرانی، تغییر نام و نام خانوادگی در شناسنامه، ترک یا بازگشت به تابعیت، تعویض، درخواست المثنی شناسنامه، عکس دار کردن شناسنامه، صدور گواهی تجرد و  ترجمه شناسنامه می باشد. برای دریافت این خدمات بدون دریافت کد رهگیری وارد سامانه نوبت دهی شوید.

- خدمات حضوری: جهت دریافت خدمات مرتبط با روادید و تایید اسناد تجاری نیازی به نوبت گیری نمی باشد با همراه داشتن مدارک مربوطه به سرکنسولگری مراجعه فرمائید.